Výrobní

K prodeji můžete přistupovat tak, že zákazník si prostě koupí to nejlevnější a zajímá se jen o základní předpokládané vlastnosti a nevyžaduje nic navíc. Problém tam může být, že to nejlevnější nemusí být nutně to nejkupovanější. Avšak v případě komoditního zboží tento přístup může rozhodně fungovat. Monopoly se už u nás prakticky nevyskytují, ale i pro ty je tento způsob dělaný a pak samozřejmě v případě nedostatku zboží, ale to už nám většinou moc nehrozí.
propojenost podnikatelů

Výrobkový

Zlepšujete to, co vyrábíte stále víc a víc, abyste uspokojili potřeby zákazníka. Může se však lehce stát, že to s těmi vylepšeními a konečnou cenou přeženete a zákazník už si to prostě koupit chtít nebude a bude projevovat větší zájem o levnější, a ne tak moc vybavené modely. Další věcí je, že se mohou změnit potřeby zákazníka, nebo někdo objeví latentní potřeby a vyšachuje vás ze hry.

Prodejní

Tlačíme to na trh za každou cenu. Agresivní reklama i prodej. Budete to do těch zákazníků hustit tak dlouho, až si to konečně koupí. V tomto případě se však může vymstít ponákupní rezonance a na internetu a mezi známými vám udělá negativní reklamu.
marketing z kartiček

Marketingový

Poslední a nyní nejpreferovanější způsob vedení firmy. Snažím se zohledňovat potřeby zákazníka a dělám to lépe a efektivněji než konkurence.
Marketing pak není jen reklama, ale i způsob filosofie podniku. Základní chybou, která se stále hojně vyskytuje je, pokud se marketing řadí na stejnou úroveň s ostatními částmi firmy: financování, personalistika, výzkum a vývoj…
Marketing by měl být nejdůležitější oddělení v podniku.
Měl by sjednocovat úsilí celého podniku a být mezičlánkem mezi zákazníkem a firmou.
Komunikuje se zákazníky a zjišťuje, co si přejí a žádají.
Vedou ostatní oddělení podniku k cílenému zlepšování a vývoji směrem k zákazníkovi.
Marketingová filosofie by měla být zakořeněna jako celek v podniku a všichni by ji měli minimálně v nezbytně nutné míře znát, chápat a přijímat.

Způsob přístupu k prodeji
Ohodnoťte příspěvek
Způsob přístupu k prodeji
Share